ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:57 | جولای04 تهران

همکاری ایران و افغانستان در مبارزه با تروریسم

تاریخ: 07:25, 20-04-2015.

تهران. دوشنبه، 20 آوریل 2015 میلادی برابر با  31 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اشرف غنی و حسن روحانی روسای جمهوری افغانستان و ایران یک شنبه در تهران اعلام کردند دو کشور به زودی همکاری خود را برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی که در منطقه گسترش می یابد، تقویت خواهند کرد .
بنابراین گزارش، روحانی در کنفرانس خبری مشترکی در نخستین روز دیدار غنی از ایران گفت: ما درباره همکاری بیشتر برای مبارزه با تروریسم،‌ خشونت و افراط گرایی در منطقه به ویژه در مناطق مرزی به توافق رسیدیم .
وی از همکاری در زمینه تبادل اطلاعات و در صورت ضرورت عملیات سخن گفت زیرا مشکلات امنیتی به یک کشور محدود نمی شود و در منطقه گسترش می یابد.
غنی یک روز پس از حمله خونینی که به کشته شدن 33 تن در جلال آباد در شرق افغانستان به وقوع پیوست، وارد تهران شد.
این حمله نخستین حمله گسترده گروه داعش در این منطقه است که کانون تاریخی طالبان و القاعده محسوب می شود.
غنی گفت: ما با خطر جدی و اشکال مختلف تروریسم مواجه ایم. ما با ترس و وحشی گری مواجه هستیم . بدون همکاری گسترده و قدرتمند،‌ پدیده ای حزن انگیزی مانند داعش نمی تواند ریشه کن شود.
رئیس جمهوری ایران گفت: قاچاق مواد مخدر مشکلی برای ایران،‌ افغانستان و دیگر کشورها است. ما درباره تبادل اطلاعات و اجرای عملیات مشترک علیه گروه های قاچاقچیان به توافق رسیدیم .
وی افزود: ایران همچنین آماده است به افغانستان برای یافتن کشت های جایگزین کمک کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: