ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:24 | جولای04 تهران

دیدار وزیر تعاون ایران با نخست وزیر جمهوری آدربایجان

تاریخ: 09:38, 17-04-2015.

تهران. جمعه، 17 آوریل 2015 میلادی برابر با  28 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در سفر خود به جمهوری آذربایجان دیروز با نخست وزیر این کشور دیدار و درباره تقویت همکاری های دوجانبه گفتگو کرد.
بنابراین گزارش، علی ربیعی دیروز در دیدار با آرتور راثی زاده، جمهوری آذربایجان را متحد منطقه ای ایران خواند و گفت: تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان برای ما بسیار مهم بوده و ما امیدواریم مناقشه قره باغ بصورت عادلانه حل شود.
ربیعی همچنین از آمادگی ایران برای همکاری با جمهوری آذربایجان در زمینه های اقتصادی، سرمایه گذاری های مشترک در زمینه های انرژی، نفت وگاز، تولید دارو، معدن و تجارت، اعزام نیروی کار تخصصی، برگزاری دوره های مختلف آموزشی فنی حرفه ای برای مربیان آذری و خدمات توانبخشی خبر داد و بر ضرورت رفع موانع همکاری های بین دو کشور تاکید کرد.
آرتور راثی زاده، نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار به اراده سیاسی روسای جمهور دو کشور بر گسترش مناسبات اشاره کرد و گفت: مناسبات دو کشور هم اکنون در سطح عالی است و ما برای گسترش روابط دو کشور باید بیشتر تلاش بکنیم.
نخست وزیر جمهوری آذربایجان، ایران را کشوری قدرتمند و تاثیرگذار درمنطقه خواند و گفت: علاقمند به تداوم همکاری ها با ایران هستیم و اعتقاد داریم برای تقویت اتحاد اسلامی بین کشورهای منطقه نیز باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
نخست وزیر جمهوری آذربایجان همچنین به فعال شدن کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور نیز اشاره و بر ضرورت ارتقاء سطح روابط اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران که برای دیدار سه روزه به جمھوری آذربایجان سفر کرده است دیروز همچنین با شاهین مصطفی اف، وزیر اقتصاد و صنعت و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: