ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:44 | اکتبر06 تهران

رایزنی های روسیه با ایران، مصر و عربستان برای حل بحران یمن

تاریخ: 05:30, 17-04-2015.

تهران. جمعه، 17 آوریل 2015 میلادی برابر با  28 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه اعلام کرد مسکو با تهران، قاهره و ریاض برای دستیابی به راه حلی در مورد بحران یمن تماس های گسترده ای دارد.
بنابراین گزارش، بوگدانف تاکید کرد موضع اصولی و پایدار روسیه درباره بحران یمن آن است که راه حل باید با گفتگوی مستقیم و بدون پیش شرط بین طرف های مختلف یمنی به دست آید.
بوگدانف تاکید کرد روسیه در چند دهه گذشته روابط گسترده ای با یمن داشته است و تماس هایی با همه طرف های یمنی دارد و تلاش می کند از این روابط دوستانه بین دو کشور استفاده کند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو خواهان آن بود که قطعنامه اخیر شورای امنیت متوازن و میانه رو باشد و به نفع هیچ یک از طرف های یمنی علیه دیگر طرف ها نباشد. اما متاسفانه روسیه و دیگر کشورها به موضع مشترکی دست پیدا نکردند و مسکو به همین علت به قطعنامه رای مثبت نداد. شورای امنیت باید هر کاری می تواند برای آغاز گفتگوها بین طرف های یمنی انجام دهد که یکی از شرایط آن توقف درگیری های مسلحانه و نیز توقف عملیات نظامی علیه یمن است.
میخائیل بوگدانف خاطر نشان کرد: مسکو با قاهره، ریاض و تهران تماس های فشرده و مستقیم دارد. پیشنهادها و طرح های مختلفی ارائه شده است. بحران یمن راه حل نظامی ندارد و تفاهم بین همه طرف های یمنی باید وجود داشته باشد.
بوگدانف افزود: سازوکارهای مشخصی برای آغاز گفتگوها در یمن مطرح است. روسیه همچنین با کشورهای اروپایی در این باره گفتگو می کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: