اوکراین، ایران و یمن در دستور کار نشست جی هفت

تاریخ: 11:30, 15-04-2015.

تهران. چهارشنبه، 15 آوریل 2015 میلادی برابر با  26 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان شامگاه سه شنبه در آغاز اجلاس وزرای امور خارجه هفت کشور صنعتی موسوم به جی هفت در لوبک در شمال آلمان ابراز امیدواری کرد پیشرفت های اخیر در خصوص موضوع اوکراین و ایران مستحکم تر شود.
بنابراین گزارش خبرگزاری فرانسه از لوبک، اشتاینمایر در حضور خبرنگاران از نتایج امیدوارکننده نشست طولانی شامگاه دوشنبه با همتایان خود در گروه نرماندی (آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین) تمجید کرد. این نشست به ویژه با دعوت به آتش بس در شرق اوکراین همراه بود. ‌حدود یک سال درگیری در شرق اوکراین میان ارتش اوکراین و جدایی طلبان بیش از 6000 کشته برجا گذاشته است.
وزیر خارجه آلمان پیش از ملاقات با همتایانش از کشورهای کانادا، فرانسه، ‌ایتالیا، ژاپن و انگلیس گفت: خطر نقض جدید آتش بس فوریه گذشته در مینسک با خروج نیروهای مسلح از منطقه مورد مناقشه کاهش یافته است.
وزیر امور خارجه آلمان همچنین در مورد اجرای توافق چارچوب دوم آوریل میان قدرت های غربی و ایران گفت: هنوز برای پیش بینی در این مورد زود است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: