ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:00 | مه17 تهران

آغاز ساخت خط ریلی شلمچه - بصره

تاریخ: 08:28, 13-04-2015.

تهران. دوشنبه، 13 آوریل 2015 میلادی برابر با  24 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان ایران از آغاز ساخت خط ریلی شلمچه در ایران به بندر بصره در عراق، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران خبر داد.
بنابراین گزارش، منوچهر رحمانی دیروز در جمع خبرنگاران افزود:  مراسم آغاز ساخت خط ریلی شلمچه به بصره پس از سال ها تأخیر با حضور مقامات بلندپایه عراقی امروز در بصره برگزار می شود.
وی طول خط ریلی شلمچه به بصره را 35 کیلومتر اعلام کرد و گفت: این طرح بین المللی با مشارکت پیمانکاران ایرانی انجام می شود.
رحمانی افرود : با اجرای خط آهن شلمچه به بصره ، امکان اتصال خط ایران به کشورهای شرقی مدیترانه فراهم خواهد شد ضمن انکه انتقال به عراق آسان تر می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: خط آهن خرمشهر به شلمچه چهار سال پیش مورد بهره برداری قرار گرفت و قرار بود بلافاصله اتصال خط آهن شلمچه به بصره آغاز شود اما مسئوولان عراقی به دلایل گوناگون از جمله بحران امنیتی در این کشور این پروژه به تأخیر انداختند.
وی گفت: وزیر راه و شهرسازی ایران روز دوشنبه وارد آبادان می شود و سپس برای شرکت در مراسم آغاز ساخت خط آهن شلمچه به بصره به عراق خواهد رفت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: