ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:56 | مه17 تهران

سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به روسیه

تاریخ: 08:22, 13-04-2015.

تهران. دوشنبه، 13 آوریل 2015 میلادی برابر با  24 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نماینده رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با قبول دعوت نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه برای شرکت و سخنرانی در دهمین اجلاس دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری های شانگهای عازم مسکو شد.
بنابراین گزارش به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران ،علی شمخانی در این سفر دیدارهای دوجانبه ای نیز با برخی مقامات سیاسی و امنیتی روسیه و نیز همتایان حاضر در اجلاس خواهد داشت.
این اجلاس امروز دوشنبه با حضور کشورهای عضو شامل: قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان و نمایندگان کشورهای ناظر شامل افغانستان، هند، ایران، مغولستان و پاکستان در مسکو پایتخت روسیه آغاز به کار می کند.
بحث و گفت و گو درخصوص مسایل امنیتی در فضای سازمان همکاری شانگهای با توجه به تحولات موجود در منطقه و کشورهای همجوار از موضوعات اصلی این نشست اعلام شده است .
سازمان همکاری شانگهای که یک سازمان بین دولتی و بین المللی است در تاریخ 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین به ابتکار قزاقستان ، چین ، قرقیزستان ، روسیه ، تاجیکستان و ازبکستان تآسیس شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: