ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:00 | مه17 تهران

در ایران مجازات حبس الکترونیکی به جای زندان

تاریخ: 07:22, 13-04-2015.

تهران. دوشنبه، 13 آوریل 2015 میلادی برابر با  24 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تا پایان شش ماه اول امسال مجازات حبس الکترونیکی به جای مجازات زندان در تمام نقاط ایران اجرا می‌شود.
بنابراین گزارش، رئیس سازمان زندان‌های ایران دیشب در جمع خبرنگاران در یاسوج گفت: تورم کیفری در سال‌های اخیر منجر به افزایش تعداد زندانیان در ایران شده که سالانه 500 هزار نفر وارد زندان‌های کشور می‌شوند.
اصغر جهانگیر افزود : استفاده از حبس خانگی، مجازات‌های جایگزین و انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه از اقدامات مورد نیاز برای جایگزین کردن مجازات زندان است و زندان در جاهایی اتخاذ شود که امکان ایجاد مجازات جایگزین حبس نباشد.
جهانگیر با اشاره به اینکه 25درصد زندانیان کشور تحت قرار هستند و باید هر چه سریعتر وضع این افراد تعیین تکلیف شوند گفت: در حال حاضر هفت هزار بدهکار دیه در زندان به سر می‌برند که تلاش می‌کنیم با انجام اقدامات مورد نیاز این افراد از زندان آزاد شوند.
وی گفت: بیش از هفتاد درصد افراد زندانی مشکل مالی دارند که ما مبالغی به عنوان وام در اختیار خانواده این افراد قرار می‌دهیم تا از آسیب‌پذیری خانواده‌های زندانیان جلوگیری شود.
جهانگیر با بیان اینکه نیمی از جمعیت زندانیان را زندانیان مواد مخدر تشکیل می‌دهد، گفت: اردوگاه‌های جدید برای نگهداری معتادان و جداسازی از زندانیان در حال ایجاد است که معتادان در اردوگاه‌های کار نگهداری می‌شوند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: