ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:10 | مه17 تهران

ورود وزیر خارجه ایران به قزاقستان

تاریخ: 05:56, 13-04-2015.

تهران. دوشنبه، 13 آوریل 2015 میلادی برابر با  24 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ایران در رأس هیأت بزرگ سیاسی اقتصادی شب گذشته وارد آستانا، پایتخت قزاقستان شد.
بنابراین گزارش، محمدجواد ظریف هنگام ورود به قزاقستان به خبرنگاران گفت: روابط بسیار گسترده‌ای با قزاقستان داریم و در جریان سفر به این کشور علاوه بر روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و همچنین همکاری‌های میان ایران، قزاقستان و سایر کشورهای منطقه‌ای را به خصوص در زمینه مبارزه با افراط‌ گرایی را بررسی خواهیم کرد.
محمدجواد ظریف افزود: سال گذشته رئیس جمهور سفری به قزاقستان داشتند و توافق‌های بسیار مهمی در این سفر برای گسترش روابط دوجانبه انجام شد و سفر کنونی نیز در ادامه آن است.
وی اضافه کرد: در جریان افتتاح راه‌آهن قزاقستان، ترکمنستان و ایران در مرز اینچه برون، فرصتی ایجاد شد که یک بار دیگر روابط دو کشور در سطح رؤسای جمهوری بررسی و مرور شود و اکنون نیاز است این روابط به صورت مستمر با توجه به اهمیت آن مورد بررسی قرار گیرد.
وزیر امور خارجه با اشاره به حضور هیئتی اقتصادی از شرکت‌های بزرگ ایرانی در این سفر گفت: تلاش می‌کنیم در سفر به قزاقستان، همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، پارلمانی و فرهنگی میان دو کشور را بررسی و زمینه های توسعه آن را فراهم کنیم.
ظریف افزود: این دیدارها زمینه را برای سفر آینده رئیس جمهور قزاقستان به ایران فراهم خواهد کرد.
وی بحث دریای خزر، مسائل منطقه ای به‌ خصوص منطقه خلیج فارس و بحران یمن را نیازمند به همفکری و همنظری با دوستان اعلام کرد و توجه به آنها را در این سفر مورد تأکید قرار داد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: