ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:10 | مه17 تهران

ابراز امیدواری ایران برای صادرات گاز به کویت

تاریخ: 04:05, 13-04-2015.

تهران. دوشنبه، 13 آوریل 2015 میلادی برابر با  24 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، امکان صادرات گاز به کویت از طریق عراق وجود دارد و در صورت امضای قرارداد، گاز ایران به کویت صادر می شود .
بنابراین گزارش، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که تجارت گاز از محورهای مهم برنامه ششم توسعه ایران است، در گفتگو با شانا گفت: استعداد صادرات گاز از طریق عراق به کویت وجود دارد و این برنامه با امضای قرارداد عملیاتی می شود.
حمیدرضا عراقی در باره صادرات گاز به عراق نیز اظهار کرد: با تمهیداتی که سال گذشته انجام شد، صادرات گاز به عراق در پایان اردیبهشت آغاز می شود و این آمادگی از طرف ایران وجود دارد.
وی با بیان این که این طرح مراحل پایانی را طی می کند، یادآور شد: صادرات گاز به عراق با ارسال روزانه پنج تا هفت میلیون مترمکعب آغاز می شود و در نهایت به 25 میلیون مترمکعب می رسد.
به گفته وی، صادرات گاز به بصره نیز مراحل پایانی امضا قرارداد را طی می کند و برای ساخت خطوط انتقال گاز از اهواز به بصره، یک سال و نیم زمان نیاز است.
عراقی افزود: پیمانکار این طرح به صورت سرمایه گذار انتخاب شده است. عراقی ابراز امیدواری کرد امکان صادرات گاز به کویت از طریق عراق در آینده فراهم شود .
علی صالح وزیر نفت کویت ژوئن گذشته با تاکید به اینکه کویت نیاز شدید به گاز طبیعی دارد ، گفت: ما امیدواریم با امضای قرارداد بین کویت و ایران، گاز طبیعی ایران به کویت صادر شود.
صالح افزود: مشکلات اساسی مانند نبود زیر ساخت های کافی و تحریم های بین المللی علیه ایران به علت فعالیت های هسته ای ایران، برای اجرای این طرح وجود دارد .

به اشتراک گذاشتن اخبار: