ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:03 | اکتبر06 تهران

ایران در خصوص ادامه تجاوز عربستان به یمن هشدار داد

تاریخ: 04:02, 13-04-2015.

تهران. دوشنبه، 13 آوریل 2015 میلادی برابر با  24 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه ایران گفت: آزادی‌خواهان، مردم و مسلمانان یمنی، حفظ امنیت حرمین شریفین در مکه و مدینه را اولویت خود می‌دانند اما استمرار تجاوز به یمن موضوع دیگری است که پیامدهای اجتناب‌ناپذیر خود را دارد.
بنابراین گزارش، حسین امیرعبداللهیان در گفتگوبا خبرنگاران با بیان اینکه عربستان سعودی با تجاوز به یمن امنیت منطقه را به بازی گرفته است افزود: تهران بر امنیت، صلح و ثبات منطقه تأکید دارد.
وی با بیان اینکه ایران هیچ گونه نیروی نظامی در یمن ندارد، خبر دستگیری دو نظامی ایرانی در عدن را نادرست دانست و اضافه کرد: امریکا دست از سیاست دوگانه‌اش در منطقه بردارد و عربستان نیز روی کمک امریکا در یمن حساب ویژه باز نکند.
معاون وزیر امور خارجه همچنین مواضع امارات را در حمایت از سیاست غلط جنگ‌طلبی سعودی تعجب‌برانگیز دانست.
وی با تأکید بر اینکه بی‌تردید زمان به نفع عربستان سعودی نیست، توقف فوری حملات، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و گفتگوی ملی را یگانه راهکار ممکن در قبال یمن برشمرد.
امیرعبداللهیان در پایان گفت: متأسفانه دشمنان منطقه برای تجزیه و تضعیف سعودی تلاش می‌کنند و تجاوز به یمن و تبعات آن نقطه آغاز این نقشه شوم است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: