ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:00 | سپتامبر30 تهران

دیدار نخست وزیر پاکستان با ظریف

تاریخ: 04:14, 10-04-2015.

تهران. جمعه، 10 آوریل 2015 میلادی برابر با  21 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ایران که پس از دیدار با مسئولان عمان، وارد پاکستان شده بود ظهر دیروز با نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد .
بنابراین گزارش، تاکید بر گسترش روابط دو کشور، تقویت فعالیت کمیسیون های مشترک اقتصادی، ضرورت نگاه به تجارت استان های همجوار، افزایش تبادل اطلاعات امنیتی و افزایش ضریب ایمنی در مرزها از جمله موضوعات مطرح شده در این دیدار بود .
نواز شریف در این دیدار با اشاره به اینکه تقویت روابط با ایران عزم جدی ماست به ملت و دولت ایران و خانواده های مرزبانان ایرانی به خاطر حادثه اخیر تروریستی و به شهادت رسیدن مرزبانان کشورمان تسلیت گفت ‌و مراتب ناراحتی خود را از این حادثه ابراز کرد .
نخست وزیر پاکستان افزود: نگران گسترش تروریسم و افراط گرایی هستیم و باید با این پدیده شوم مقابله کنیم .
نواز شریف همچنین به وضعیت یمن اشاره کرد و گفت: ‌وضیعت در یمن بسیار نگران کننده است و باید تلاش کنیم تا راه حل مناسبی برای خاتمه دادن به بحران این کشور پیدا کنیم.
وی افزود: باید به طرفین کمک کنیم تا به گفتگو رو آورند و راه حل سیاسی برای حل و فصل این بحران اهمیت فراوانی دارد .
نخست وزیر پاکستان همچنین از روند مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای1+5 ابراز خشنودی کرد.
در ادامه این دیدار وزیر امور خارجه ایران با مهم ارزیابی کردن روابط دو جانبه ایران و پاکستان در زمینه های مختلف گفت:‌ کمیسیون های مشترک همکاری های بین دو کشور ظرفیت خوبی برای تقویت روابط و افزایش حجم مبادلات تجاری دوکشور فراهم خواهند کرد .
ظریف به حادثه تروریستی اخیر که منجر به شهادت مرزبانان ایرانی شد اشاره کرد و افزود :‌همکاری های امنیتی بین دو کشور با توجه به حوادث ترویستی مختلف در مرزها و داخل مرزها بسیار مهم است .
وی افزود:‌ این همکاری ها به همراه افزایش تبادل اطلاعات و افزایش رایزنی ها می تواند از عملیات جنایتکاران تررویست جلوگیری کند .
ظریف همچنین افزایش همکاری های اقتصادی در سطح ملی و بین استانی دو کشور را نیز از دیگر راه های توسعه همکاری ها دانست .
وی در خصوص یمن نیز گفت:‌ آتش بس، ارسال فوری کمک های انسان دوستانه، گفتگوی گروه های یمنی - یمنی، و تشکیل دولت فراگیر از موضوعاتی است که می تواند به حل و فصل بحران یمن کمک کند و این چهار موضوع مورد تاکید ماست .

به اشتراک گذاشتن اخبار: