ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:42 | سپتامبر30 تهران

تلاش ایران برای تشکیل دولت وحدت ملی در یمن

تاریخ: 14:42, 09-04-2015.

تهران. پنج شنبه، 9 آوریل 2015 میلادی برابر با  20 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یک مقام ارشد ایرانی روز چهارشنبه از گروه های یمنی خواست برای حل بحران، دولت وحدت ملی تشکیل دهند و افزود ایران به دنبال کمک به دستیابی به این هدف است.
بنابراین گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز از بیروت، مرتضی سرمدی معاون وزیر امور خارجه ایران بار دیگر درخواست ایران را برای توقف فوری عملیات نظامی که از دو هفته قبل با هدایت و رهبری عربستان سعودی آغاز شده است خواستار شد. سرمدی که در نشستی خبری در بیروت صحبت می کرد گفت: هیچ گروه سیاسی نمی تواند به تنهایی در یمن حکومت کند. وی افزود: همه جریان ها و گروه های سیاسی موثر و فعال یمنی که از حمایت مردمی برخوردارند باید در کنار هم قرار گیرند تا یک دولت وحدت ملی تشکیل دهند که قادر باشد به بهترین شکل ممکن، امور این کشور را اداره کنند.
وی افزود: ما در جمهوری اسلامی ایران تلاش ها و ابتکارهای خوبی را در پیش گرفته ایم که در دستیابی به راه حلی سیاسی کمک می کند.
این مقام ایرانی افزود: یمن در کانون گفتگوهایی قرار داشت که وی با مقامات الجزایر، تونس، عراق و لبنان داشت.
حملات تحت فرماندهی عربستان نتوانسته است از پیشروی های حوثی ها و نظامیان هم پیمان وفادار به علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق در شهر بندری عدن جلوگیری کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: