ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:56 | سپتامبر30 تهران

رایزنی ایران با الجزایر درباره تحولات منطقه

تاریخ: 14:11, 09-04-2015.

تهران. پنج شنبه، 9 آوریل 2015 میلادی برابر با  20 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  نخست وزیر الجزایر و معاون وزیر امور خارجه ایران تازه ترین تحولات و مسایل بحرانی در حوزه منطقه عربی را بررسی کردند .
بنابراین گزارش به نقل از خبرگزاری شین هوا از الجزایر، دفتر نخست وزیری الجزایر در بیانیه ای اعلام کرد عبد الملک سلال و مرتضی سرمدی معاون وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه حسن روحانی رئیس جمهور ایران روابط دو جانبه و اوضاع بحرانی در حوزه کشورهای عربی به ویژه بحران یمن و سوریه را بررسی کردند .
بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری الجزایر، عبد الملک سلال و مرتضی سرمدی زمینه های توسعه روابط دوجانبه به ویژه در بخش های سیاسی و اقتصادی و تداوم رایزنی های سیاسی بین دو کشور دوست را مورد بررسی قرار دادند .
مقامات الجزایر و ایران برخی مسایل مهم منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دوکشور را بررسی و بر ادامه تلاش ها برای حل مسالمت آمیز مناقشات منطقه عربی تاکید کردند .
مرتضی سرمدی در دیدار با سلال پیام ویژه حسن روحانی به عبد العزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر را تقدیم وی کرد. دفتر نخست وزیر الجزایر به محتویات این نامه اشاره نکرد .
معاون وزیر امور خارجه ایران در حالی به الجزایر سفر کرد، که این کشور عربی از حضور در ائتلاف عربی به رهبری عربستان برای اجرای عملیات طوفان قاطعیت علیه گروه انصار الله ( حوثی ها) در یمن خودداری کرد .
رمضان لعمامره وزیر امور خارجه الجزایر در نشست اخیر اجلاس سران عرب در شهر شرم الشیخ مصر گفت: کاملاً روشن است که دولت الجزایر هرگز به نیروهای مسلح این کشور اجازه خروج از کشور برای شرکت در عملیات نظامی در کشورهای دیگر را نمی دهد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: