ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:46 | سپتامبر22 تهران

مسابقات بین المللی ماراتن ربات‌ها در تهران

تاریخ: 11:39, 07-04-2015.

تهران. سه شنبه، 7 آوریل 2015 میلادی برابر با  18 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران با حضور 345 تیم از امروز در نمایشگاه بین المللی تهران رسماً آغاز می شود.
بنابراین گزارش، دبیر برگزاری این مسابقات در نشست خبری گفت: در این دوره از مسابقات 730 تیم ثبت نام کردند که از میان آن ها 345 تیم پذیرفته شده اند.
مرتضی موسی خانی افزود‌: 135 تیم دانش آموزی و 210 تیم دانشجویی هستند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات رباتیک پرتغال همزمان با این مسابقات در اروپا گفت:‌ تیم های مطرح اروپایی از مسابقات ربوکاپ آزاد ایران استقبال خوبی کرده اند.
رئیس دانشگاه‌آزاد قزوین ادامه داد: در این دوره از مسابقات 36 تیم از کشورهای سوئیس، بلژیک، ‌آمریکا، ‌کانادا‌، انگلیس، ‌چین، پاکستان، مکزیک، هند، تایلند، مصر و کلمبیا شرکت کرده اند.
مرتضی موسی خانی گفت: ‌این مسابقات در 25 لیگ مختلف برگزار می شود که مهمترین آن ها لیگ های هوش مصنوعی، ‌شبیه ساز فوتبال، انسان نما، ‌امدادگر و ‌مین یاب است.
وی با اشاره به سطح بالای این دوره از مسابقات افزود: مزیت دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران حضور چشم گیر دانش آ‌موزان است به طوریکه در این دوره حضور تیم های دانش آموزی 20 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: مسابقات دانش آموزی از بعدازظهر روز دوشنبه آغاز شد.
دبیر برگزاری مسابقات ربوکاپ آزاد ایران گفت: این دوره از مسابقات روز سه شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، رئیس دانشگاه آزاد، رئیس بنیاد ملی نخبگان و برخی از سفرای تیم های خارجی شرکت کننده رسماً آغاز می شود.
بازدید برای علاقه مندان به مسابقات رباتیک از روز چهارشنبه آزاد است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: