ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:15 | اکتبر06 تهران

اعتراض تند ایران به عربستان در باره حملات نظامی علیه یمن

تاریخ: 12:10, 06-04-2015.

تهران. دوشنبه، 6 آوریل 2015 میلادی برابر با  17 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: به عربستان نصیحت می‌کنیم با عبرت‌آموزی از سرنوشت امریکا در مداخلات نظامی در منطقه، حملات نظامی علیه یمن را فوراً متوقف کند.
بنابراین گزارش، حسین امیرعبداللهیان در گفتگو با خبرنگاران گفت: دشمنان جهان اسلام با درگیر کردن عربستان در جنگ یمن، درصددند عربستان را نیز به لیبی جدید تبدیل و قدرت کشورهای اسلامی را تضعیف کنند.
وی با هشدار درباره بروز فاجعه انسانی در یمن افزود: محاصره این کشور و اجازه ندادن به سازمان‌های بین‌المللی برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن، هیچ توجیهی ندارد.
امیرعبداللهیان رشد تروریسم و اضمحلال قدرت مسلمانان را تنها دستاورد خطای راهبردی تجاوز عربستان به یمن دانست که ثمره آن صرفاً تقویت رژیم اسرائیل در منطقه خواهد بود.
وی گفت: کمک به رشد تروریسم و اسرائیل در یمن و منطقه در تعارض با امنیت حرمین شریفین در عربستان سعودی است؛ تهران برای توقف فوری حملات نظامی، تمرکز بر راهکار سیاسی و کمک‌های انسان‌دوستانه فعالانه اقدام می‌کند.
معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه ایران در پایان افزود: مشارکت کنندگان در حمله نظامی علیه یمن مسئول ناامنی منطقه شناخته خواهند شد ضمن اینکه کشور خود و منطقه مشترک ما را ناامن می‌کنند

به اشتراک گذاشتن اخبار: