ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:14 | اکتبر06 تهران

فردا آغاز سفر رسمی اردوغان به ایران

تاریخ: 11:39, 06-04-2015.


تهران. دوشنبه، 6 آوریل 2015 میلادی برابر با  17 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به رغم تنش های اخیر که با ایران درباره حمله عربستان سعودی به یمن ایجاد شده است روز سه شنبه سفر رسمی خود به ایران را انجام خواهد داد.
بنابراین گزارش، برنامه ریزی برای این سفر از مدت ها پیش صورت گرفته بود با این حال برخی از نمایندگان مجلس ایران هفته گذشته پس از آنکه اردوغان به طور علنی از حملات عربستان سعودی به یمن حمایت و از تهران برای تلاش برای افزایش نفوذ در منطقه انتقاد کرد، خواستار لغو سفر وی شده بودند.
بنابر گزارش رویترز، و براساس اطلاعیه ای که در وب سایت ریاست جمهوری ترکیه منتشر شده است اردوغان را در این سفر هیئتی از وزرای ترکیه همراهی می کند و وی در این سفر با حسن روحانی رییس جمهور ایران و علی خامنه ای رهبر این کشور دیدار خواهد کرد.
خبرگزاری نیمه رسمی مهر روز یکشنبه خبر انتشار این بیانیه را منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است در طول این سفر درباره همه زمینه های مناسبات دوجانبه گفتگو خواهد شد و دو طرف به تبادل دیدگاه درباره مسایل منطقه ای و بین المللی خواهند پرداخت. دو کشور مناسبات اقتصادی گسترده ای دارند.
ایران دومین صادر کننده گاز به ترکیه است و سالانه ده میلیون متر مکعب گاز به ترکیه صادر می کند.
با این حال مناسبات دیپلماتیک دو کشور طی سال های اخیر به شدت آسیب دیده است و طرفین اختلافات بسیار شدیدی درباره نحوه حل و فصل جنگ داخلی در سوریه دارند

به اشتراک گذاشتن اخبار: