فرستاده رئیس جمهور ایران با نخست وزیر عراق دیدار کرد

تاریخ: 21:28, 03-04-2015.

تهران. جمعه، 3 مارس 2015 میلادی برابر با  14 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور ایران شامگاه چهارشنبه در بغداد در دیدار با حیدر عبادی نخست وزیر عراق، پیام آقای روحانی را درخصوص تحولات یمن به وی ابلاغ کرد.
بنابراین گزارش، در این پیام بر ضرورت توقف فوری عملیات نظامی علیه یمن و ازسرگیری گفتگو میان گروه‌های سیاسی آن کشور تأکید شده است.
رئیس جمهور همچنین در این پیام از عراق و سازمان‌های بین‌المللی خواسته است مساعی خود را برای پایان دادن به این تهاجم و ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن مبذول دارند.
فرستاده ویژه رئیس جمهور ایران در ادامه پیروزی‌های اخیر ملت عراق در مقابله با تروریست‌ها و جریانات تکفیری را به ملت و دولت عراق تبریک گفت و آن را زمینه ساز پاکسازی کامل خاک عراق از وجود تروریست‌ها دانست.
در این دیدار نخست وزیر عراق با تأکید بر موضع رسمی کشورش مبنی بر مخالفت با هرگونه حمله خارجی به یمن، این اقدام را موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع و افزایش تهدیدات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه رشد افراط‌ گرایی و گسترش تروریسم دانست.
عبادی همچنین بر ضرورت تلاش برای توقف فوری حملات نظامی به یمن و حل و فصل بحران داخلی این کشور از طریق گفتگو میان همه طرف‌های یمنی تأکید کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: