وزیر دفاع ایران اظهارات همتای آمریکایی خود را بی اهمیت خواند

تاریخ: 13:06, 03-04-2015.

تهران. جمعه، 3 مارس 2015 میلادی برابر با  14 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، حسین دهقان وزیر دفاع ایران روز پنج شنبه تهدید همتای آمریکای خود علیه تهران در صورت عدم دستیابی به توافق هسته ای را بی اهمیت دانست.
بنابراین گزارش به نقل از خبرگزاری رسمی ایرنا روز پنج شنبه به نقل از دهقان اعلام کرد تهدید استفاده از نیروی نظامی علیه ایران،‌ در صورت عدم پذیرش توافق هسته ای از سوی تهران، توخالی و بی اهمیت است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: چنین اظهارات توخالی که غالباً از سوی مقامات آمریکایی بیان می شود بی اهمیت است و نشان دهنده انفعال است.
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه گفته بود در صورتی که مذاکرات کنونی بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک به نتیجه منجر به توافق نرسد،‌ مطمئناً گزینه نظامی همچنان روی میز خواهد بود.
حسین دهقان ضمن اشاره به اینکه آمریکا از عملیات های نظامی ناموفق در منطقه آسیب دیده اظهار داشت: ایران برای پاسخگویی به هرگونه تجاوز و تهدید آماده است.
وزیر دفاع ایران در ادامه افزود اظهارات کارتر بی موقع بود و ممکن است بر شرایط مذاکرات هسته ای در لوزان اثرگذار باشد.
وی تصریح کرد: آنها بر موضع منصفانه و منطقی ایران هیچ تاثیری نخواهند داشت.
مذاکرات ایران و پنج بعلاوه یک بر سر برنامه هسته ای ایران روز پنج شنبه وارد نهمین روز خود شد. این در حالی است که مذاکره کنندگان از ضرب الاجل از پیش تعیین شده برای دستیابی به یک توافق چارچوب اولیه عبور کردند. این ضرب الاجل روز سه شنبه به پایان رسید.

به اشتراک گذاشتن اخبار: