ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:53 | سپتامبر19 تهران

استقبال روسیه از به رسمیت شناخته شدن حق هسته ای ایران

تاریخ: 11:18, 03-04-2015.

تهران. جمعه، 3 مارس 2015 میلادی برابر با  14 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، روسیه پنج شنبه از توافقی که ساعاتی پیش در مذاکرات لوزان درباره برنامه هسته ای ایران به دست آمد استقبال کرد و آن را به رسمیت شناخته شدن بی قید و شرط حق ایران در گسترش برنامه هسته ای غیرنظامی دانست.
بنابراین گزارش، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: این توافق بر پایه اصلی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بیان کرده و آن حق بی قید و شرط ایران در برنامه هسته ای غیرنظامی است .
به گفته مسکو، این حق فعالیت غنی سازی اورانیوم با توجه به نظارت بین المللی، لغو همه تحریم های اعمال شده بر ضد ایران را نیز شامل می شود.
وزارت امور خارجه روسیه افزود: کمترین تردیدی وجود ندارد که توافق درباره برنامه هسته ای ایران تاثیری مثبت درباره اوضاع کلی امنیتی در خاورمیانه خواهد داشت چرا که ایران قادر خواهد بود به شکلی موثرتر در حل بسیاری از مشکلات و منازعات منطقه مشارکت کند.
وزارت امور خارجه روسیه به کار سخت کارشناسان که پس از این مرحله برای تدوین استانداردهای فنی این توافق نیز اشاره کرد. 
این وزارتخانه افزود: این توافق نشانه ای روشن است که با تلاش های دیپلماتیک و سیاسی می توان مشکلات بسیار سخت و بحران ها را حل کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: