موگرینی از برداشتن گام به گام تحریم های ایران خبر داد

تاریخ: 09:20, 03-04-2015.

تهران. جمعه، 3 مارس 2015 میلادی برابر با  14 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: بیانیه مشترک هسته ای میان ایران و کشورهای اروپایی و آمریکا حاصل تلاش و مذاکرات چندین روزه است که از 26مارس تا امروز در لوزان سوئیس برگزار شد.
بنابراین گزارش، فدریکا موگرینی در نشست خبری اعلام بیانیه مشترک هسته ای در دانشگاه پلی تکنیک لوزان افزود: پس از مذاکرات فشرده شروع کردیم به نوشتن پیش نویس این مسئله که مبتنی بر اقدام مشترک است. همانطور که ایران برنامه صلح آمیز هسته ای خودش را و سطح غنی سازی اش محدود خواهد شد و تسهیلات هسته ای برای غنی سازی وجود نخواهد داشت در واقع قرار است سانتریفیوژهایی که برای غنی سازی قرار است به کار گرفته شود.
وی گفت: در واقع فردو برای مسائل فیزیک و دیگر استفاده خواهد شد و در حوزه تحقیق و توسعه ما احتیاج داریم به یک برنامه مشترک ودر واقع هیچ الزامی وجود نخواهد داشت و در واقع ما باید اطمینان حاصل کنیم که بحث نظامی و فعالیت های غیر متعارف نخواهد بود. ما به عنوان 1+5 کاملاً نظارت خواهیم داشت.
وی افزود: بر اساس پروتکل های بین المللی ما در واقع خود رامتعهد می دانیم که بازرسان ما بتوانند وضعیت های خیلی مناسبی را انجام بدهند و ایران هم طبیعتاً ملزم است در چارچوب آنچه که در فعالیت های صلح امیز هسته ای عمل کند و بر اساس امنیت و سلامت رفتار هسته ای خود را پیش ببرد.
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در بحث تحریم های اقتصادی همه تحریم های اقتصادی بر اساس یک برنامه گام به گام و حصول اطمینان دو طرف از اینکه برنامه دارد به درستی پیش می رود تحریم ها در واقع به طور کلی برداشته خواهد شد و اگر هم نیاز باشد قطعنامه شورای امنیتی صادر 
خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: