ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:47 | سپتامبر19 تهران

اتهام نتانیاهو به اوباما در باره تغییر مواضع آمریکا در قبال ایران

تاریخ: 17:51, 02-04-2015.

تهران. پنج شنبه، 2 آوریل 2015 میلادی برابر با  13 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بنیامین نتانیاهو، رئیس کابینه اسرائیل، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را به تغییر ناگهانی مواضعش در رابطه با مفاد توافق هسته‌ای ایران متهم کرد.
بنابراین گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه جروزالم پست، چاپ اسرائیل، رئیس کابینه اسرائیل که روز گذشته در برابر اعضاء کنست (پارلمان اسرائیل)‌ صحبت می‌کرد، به این نکته اشاره کرد که ظاهراً عناصری در توافق هسته‌ای با ایران گنجانده شده است که اوباما سال گذشته گفته بود، ایران به آن‌ها برای داشتن یک برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، هیچ نیازی نخواهد داشت.
ظاهراً در توافق هسته‌ای ایران که در حال شکل‌گیری است، ادامه استفاده از تأسیسات هسته‌ای زیرزمینی، رئاکتور آب سنگین اراک و سانتریفیوژهای پیشرفته برای ایران در نظر گرفته شده است. این‌ها همان چیزهایی است که چند ماه قبل به درستی به ما گفته می‌شد که برای داشتن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای به هیچ‌وجه ضروری نیست. باراک اوباما خودش در نشست مجمع سابان در مؤسسه بروکینگز آمریکا در دسامبر 2012 در بخش سؤال و جوابِ این نشست، به صراحت اعلام کرده بود که ایران برای داشتن برنامه صلح آمیز هسته‌ای به این نوع عناصر هیچ نیازی ندارد
این منبع در خاتمه افزود: نتانیاهو در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه بیستمین دوره‌ی کنست، واژه‌های خود را با دقت انتخاب کرده بود، زیرا وی گفته بود که ظاهراً این عناصر در توافق هسته‌ای ایران گنجانده شده است، زیرا جزئیات توافق جامع هسته‌ای ایران که کشورهای گروه پنج به‌علاوه یک که در لوزانِ سوئیس در حال مذاکره پیرامون آن هستند، تا کنون اعلام نشده است و نتانیاهو تلاش داشت نشان دهد که از جزئیات این توافق که هنوز منتشر نشده است، صد در صد آگاه نیست (تا ادعا نشود که نتانیاهو از مذاکرات هسته‌ای ایران جاسوسی کرده و لذا از مفاد آن باخبر است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: