ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:02 | سپتامبر19 تهران

دیدار بان کی مون با معاون وزیر خارجه ایران

تاریخ: 11:45, 02-04-2015.

تهران. پنج شنبه، 2 آوریل 2015 میلادی برابر با  13 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون عربی و افریقای وزارت امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی کمک به آوارگان سوریه در کویت، با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و درخصوص آخرین تحولات مبارزه با تروریسم در عراق، وضع سوریه و بحران یمن گفتگو کرد.
بنابراین گزارش، حسین امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات اخیر در یمن و عملیات هوایی نظامی خارجی علیه این کشور، نقش سازمان ملل را در جلوگیری از جنگی همه‌جانبه میان دو کشور بسیار مهم خواند و از اتخاذ تصمیمات یکجانبه علیه کشور یمن ابراز تعجب کرد.
وی با تأکید بر اینکه استمرار عملیات نظامی علیه یمن تبعات خطرناکی برای کشورهای منطقه دارد از دبیرکل سازمان ملل خواست از ظرفیت‌ها و امکانات خود برای توقف فوری هر گونه اقدام نظامی علیه یمن استفاده کند.
امیرعبداللهیان افزود: نباید اجازه داد که با ادامه حملات، آتش جنگ شعله‌ورتر شود و امنیت جمعی منطقه به مخاطره بیفتد.
وی نتیجه جنگ کنونی علیه یمن را بی‌تردید افزایش فزاینده موج جدید تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه و جهان دانست.
معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به محاصره هوایی و دریایی یمن و نیاز شدید مردم این کشور به کمک های دارویی و غذایی، محاصره غذایی و دارویی مردم یمن در نتیجه حملات نظامی را قویاً محکوم و تصریح کرد: راهکار نظامی در یمن محکوم به شکست است و گفتگوی ملی و عدم مداخله خارجی تنها راهکار سیاسی موجود است.
وی همچنین با تأکید بر مسئولیت سازمان ملل در قبال تحولات سریع منطقه، با ابراز تأسف از استمرار ورود سلاح و عناصر مسلح تروریستی به داخل سوریه، به‌ویژه طی هفته‌های اخیر، نقش فعال‌تر سازمان ملل را در توقف این روند خواستار شد. امیرعبداللهیان با تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران سوریه و تأکید بر ضرورت حل سیاسی این بحران، به حمایت‌های ایران از طرح استفان دی میستورا اشاره کرد و اظهار داشت: طرح چهار ماده‌ای ایران نیز همچنان در دستور کار قرار دارد.
دبیر کل سازمان ملل نیز در این دیدار ضمن تشکر از مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین المللی کمک به آوارگان سوریه، ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه، روند سیاسی و مبارزه با تروریسم در منطقه را حائز اهمیت خواند و بر نقش سازمان ملل در کمک به روند صلح و ثبات در منطقه تأکید کرد.
بان کی مون با اشاره به نقش سازنده و مهم ایران در منطقه، کمک بیشتر تهران را به تحقق راهکار سیاسی در قبال تحولات خواستار شد و از همکاری جمهوری اسلامی ایران با نمایندگان دبیرکل در امور سوریه، عراق و یمن تشکر کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: