ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:09 | سپتامبر19 تهران

تمدید مذاکرات هسته ای ایران برای دومین بار

تاریخ: 11:18, 02-04-2015.

تهران. پنج شنبه، 2 آوریل 2015 میلادی برابر با  13 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و همتاهای آلمانی و فرانسوی وی روز چهارشنبه مذاکرات نفس گیر در شهر لوزان سوییس را برای دومین روز پس از ضرب الاجل تعیین شده خودشان به منظور دستیابی به یک موافقتنامه اولیه درباره برنامه هسته ای مورد مناقشه تهران ، تمدید کردند.
بنابراین گزارش، یک دیپلمات نزدیک به این مذاکرات چهارشنبه شب گفت طی چند ساعت آینده ممکن است یک موافقتنامه اعلام شود اما چنین موافقتنامه هنوز به دست نیامده است و از سوی دیگر همچنان احتمال فروپاشی مذاکرات وجود دارد.
کری و فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان اعلام کردند تا روز پنجشنبه در لوزان خواهند ماند.
لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز که به علت کند بودن پیشرفت در روند مذاکرات هسته ای ایران به پاریس بازگشته بود مجددا به لوزان برگشت.
شش قدرت جهان یعنی آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، چین ، انگلیس و آلمان در تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی ساخت بمب هسته ای هستند. ایران نیز خواستار لغو تحریم های بین المللی علیه این کشور است که ضربه ای جدی به اقتصاد آن وارد کرده است. ایران همچنین تلاش می کند آنچه را که حق خود در برخوردار از فناوری هسته ای صلح آمیز می داند ، حفظ کند
ایران و قدرت های جهان به دنبال دستیابی به یک موافقتنامه اولیه در لوزان هستند تا زمینه برای ادامه مذاکرات در جهت دستیابی به یک موافقتنامه نهایی تا 30 ژوئن فراهم شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: