ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:35 | مه05 تهران

روحانی و کامرون در گفتگوی تلفنی مذاکرات اتمی ایران را برسی کردند

تاریخ: 16:16, 27-03-2015.

تهران. جمعه، 27 مارس 2015 میلادی برابر با  7 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس با انتشار بیانیه ای از تماس تلفنی دیوید کامرون نخست وزیر این کشور با حسن روحانی رئیس جمهور ایران و بررسی مذاکرات اتمی با ایران خبر داد.
بنابراین گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی دولت انگلیس، در متن این بیانیه آمده است: نخست وزیر کامرون امروز عصر ( پنج شنبه) با رئیس جمهور روحانی درباره سه موضوع مهم صحبت کرد. مذاکرات اتمی پنج به علاوه یک و ایران، روابط دو جانبه و یمن. در آغاز رئیس جمهور روحانی از نخست وزیر به دلیل ارسال پیام تسلیت درگذشت مادرش تشکر کرد.
در رابطه با مذاکرات گروه پنج به علاوه یک هر دو رهبر بر تعهد خود برای رسیدن به توافق تاکید کردند. آنها تایید کردند که مذاکرات در جریان در سوئیس و احتمال تضمین یک چارچوب سیاسی تا پایان ماه می تواند نشان دهنده یک فرصت تاریخی باشد. نخست وزیر بر روی اهمیت انعطاف نشان دادن ایران درباره مسائل مهم برای رسیدن به توافق تاکید کرد. نخست وزیر همچنین به این موضوع اشاره کرد که ایران برای رفع نگرانی های جامعه بین المللی باید نشان دهد که برنامه اتمی اش تنها برای مقاصد صلح آمیز است. 
در رابطه با روابط دو جانبه آنها از افزایش دیدارها بین مقامات ایران و انگلیس و بازسازی تدریجی روابط دو جانبه استقبال کردند. نخست وزیر گفت که هنوز علاقه مند به بازگشایی سفارت در تهران است اما هنوز شماری از مسائل مهم باقیمانده است که باید حل و فصل شوند که اگر این کار صورت پذیرد آنگاه این موضوع به منزله گامی حقیقی در تغییر روابط است.
سر انجام آنها بر روی اهمیت تضمین این موضوع که القاعده و داعش نتوانند از وخامت اوضاع سیاسی در یمن بهره برداری کنند و آنجا را به پایگاهی برای خود بدل کنند، تاکید کردند. نخست وزیر گفت که بهترین راه برای این کار حمایت از رئیس جمهور هادی به عنوان رهبر مشروع این کشور است. نخست وزیر بر روی این موضوع تاکید کرد که برای رسیدن به ثبات در این کشور به جریانی سیاسی نیاز است و حمایت نکردن برخی کشورها از شبه نظامیان حوثی و تشویق احزاب مختلف در یمن برای حضور در روند سیاسی به منزله بخشی از این جریان سیاسی است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: