جان بولتون خواستار بمباران ایران شد

تاریخ: 11:34, 27-03-2015.

تهران. جمعه، 27 مارس 2015 میلادی برابر با  7 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جان بولتون نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل گفت: با بمباران جلوی ایران را بگیرید.
بنابراین گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو فاکس نیوز، بولتون در یادداشتی در نشریه نیویورک تایمز نوشت: نتیجه گیری نهایی که نمی توانیم از آن فرار کنیم این است که ایران به هیچ روشی بر سر موضوع اتمی اش مذاکره نمی کند و از طرف دیگر تحریم ها هم نمی توانند مانع ایجاد زیر ساخت های تسلیحاتی عمیق و گسترده از طرف این کشور شوند. حقیقت کتمان نشدنی این است که تنها اقدام نظامی شبیه اقدام اسرائیل بر ضد راکتور اوسیراک عراق در سال هزار و نهصد و هشتاد و یک و نابودی راکتور سوریه در سال دو هزار و هفت که به دست کره شمالی طراحی و ساخته شده بود می تواند آنچه را که به آن نیاز داریم تامین کند. زمان بسیار کوتاه است اما یک حمله هوایی هنوز هم می تواند موفقیت آمیز باشد.
وی افزود: از کار انداختن تاسیسات غنی سازی فوردو و نطنز و آب سنگین اراک باید در اولویت باشد. تاسیسات تبدیل اورانیوم اصفهان هم باید مورد توجه باشد. یک حمله ضرورتاً نباید تمامی زیر ساخت های اتمی ایران را نابود کند بلکه باید ارتباطات کلیدی در چرخه سوخت را از بین ببرد و برنامه آنها را برای سه تا پنج سال به تاخیر اندازد. آمریکا می تواند کار نابودی کامل را صورت دهد اما اسرائیل به تنهایی می تواند کار ضروری را انجام دهد. این اقدام باید همراه با حمایت قاطع آمریکا از مخالفان دولت ایران صورت گیرد تا سبب تغییر رژیم در تهران شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: