ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:17 | مه19 تهران

اصرار ایران بر لغو همه تحریم ها

تاریخ: 18:32, 26-03-2015.

تهران. پنج شنبه، 25 مارس 2015 میلادی برابر با  6 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه با گفتن اینکه تهران اصرار خواهد کرد همه تحریم ها در چارچوب توافق هسته ای ‌لغو شوند، هیچ نشانه ای از مصالحه در خصوص یکی از مسائل اصلی مورد اختلاف در مذاکرات با قدرت های جهان که قرار است این هفته از سر گرفته شود، نشان نداد.
بنابراین گزارش، محمد جواد ظریف گفت : این موضعی است که دولت از همان ابتدا روی آن اصرار داشته است.
آمریکا، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا طیف وسیعی از تحریم ها را علیه ایران وضع کرده اند که هدف از آنها محدود کردن برنامه هسته ای ایران بوده است زیرا آنها از این بیم دارند که تهران بخواهد سلاح هسته ای تولید کند. ایران اصرار دارد که اهدافش کاملا صلح آمیز است
آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران هفته گذشته در یک سخنرانی گفت لغو فوری تحریم ها باید بخشی از هرگونه توافق هسته ای باشد 
مقامات غربی همواره چنین خواسته ایران را رد کرده اند و یک مذاکره کننده ارشد اروپایی هفته گذشته گفت لغو فوری همه تحریم ها شدنی نیست.
مقامات ایران و گروه پنج به اضافه یک قرار است مذاکرات هسته ای را امروز پنج شنبه با هدف حل و فصل مناقشه ده ساله بر سر برنامه هسته ای تهران از سر بگیرند. مذاکره کنندگان می خواهند بر سر یک چارچوب سیاسی تا آخر ماه مارس به توافق برسند و تا آخر مهلت ماه ژوئن نیز به یک توافق هسته ای جامع دست یابند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: