ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:00 | سپتامبر20 تهران

انتقاد کری از مخالفان گفتگوهای اتمی با ایران

تاریخ: 11:07, 26-03-2015.

تهران. پنج شنبه، 25 مارس 2015 میلادی برابر با  6 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در برابر هیئت ها و نمایندگی آمریکا در خارج از این کشور برگزار شده بود، از منتقدان گفتگوهای هسته ای با ایران انتقاد و تاکید کرد آنان هیچ طرح واقع گرا و قابل اعتمادی ارائه نکرده اند.
بنابراین گزارش، وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: حال، به شکلی که منتقدان ما می گویند، اگر ما از طرحی که همه دنیا آن را منطقی می شمارند عقب نشینی کنیم، چه روی می د هد؟ اتفاقی که روی می دهد این است که گفتگوها با شکست روبرو می شود؛ ایران این توان را دارد که بازگردد، سانتریفوژهای خود را به کار اندازد و در هر سطحی که می خواهد، دست به غنی سازی بزند و این در صورتی است که آنان چنین تصمیمی را بگیرند. 
وی افزود: در این صورت، تحریم ها نیز نگاه داشته نمی شوند، زیرا کسان دیگری هستند که طرح را منطقی می شمارند، خواهند گفت شما کار خودتان را می کنید و ما هم کار خودمان را می کنیم.
کری گفت: موضوع، انتخاب بین رژیمی است که در حال حاضر توانسته است ثابت کند بر چرخه هسته ای چیره شده، توانسته است اثبات کند که می تواند غنی سازی کند، از صد و شصت و چهار سانتریفوژ در دو هزار و سه، خود را به نوزده هزار سانتریفوژ در حال حاضر رسانده است ولی فقط نه هزار و چهارصد سانتریفوژ را به کار گرفته است ولی در صورتی که ما نتوانیم توافق کنیم، می تواند آزادانه چنین کاری را انجام بدهد، برنامه خود را گسترش دهد، با سرعت تمام پیش برود و می دانید که این کار برای ما قابل قبول نیست؛ این روند شما را به کجا می رساند؟
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: هر کسی که در برابر این راه می ایستد و با آن مخالفت می کند، ملزم است که جای گزینی قابل اعتماد و واقع گرایانه روی میز بگذارد و من تا کنون ندیده ام که کسی این کار را بکند. از این رو باید دید کارمان به کجا می رسد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: