ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:04 | سپتامبر20 تهران

اوباما در پیام نوروزی خواستار بهبود روابط با ایران شد

تاریخ: 18:48, 20-03-2015.

تهران. جمعه، 20 مارس 2015 میلادی برابر با 29 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در پیامی به مردم و سران ایران اعلام کرد امسال بهترین فرصت در دهه ها برای دنبال کردن رابطه ای متفاوت بین دو کشور وجود دارد.
اوباما گفت مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های غربی پیشرفت داشته است اما شکاف ها همچنان باقی است.
اوباما در پیام خود به مناسبت نوروز، سال جدید ایرانی، اعلام کرد: این لحظه ممکن است بار دیگر به زودی پیش نیاید.
وی افزود: من معتقدم ملت های ما فرصتی تاریخی برای حل و فصل این مسئله به طور مسالمت آمیز دارند - فرصتی که نباید آن را از دست بدهیم.
اوباما در پیام خود اعلام کرد: روزها و هفته های آینده بسیار مهم خواهد بود. مذاکرات ما پیشرفت داشته است، اما شکاف ها باقی است. افرادی در هر دو کشور و فراتر وجود دارند که مخالف راه حل دیپلماتیک هستند .
رئیس جمهور آمریکا گفت: پیام من به شما - مردم ایران - این است که، باهم، ما باید از آینده ای که به دنبال آن هستیم دفاع کنیم .
وی افزود: امسال، ما بهترین فرصت را در ده ها سال اخیر برای دنبال کردن آینده ای متفاوت بین کشورهایمان داریم .
اوباما خاطر نشان کرد سران ایران در این مذاکرات انتخابی بین نگه داشتن کشور خود در مسیر کنونی انزوا و تحریم ها یا قرار دادن آن در مسیر به سوی تجارت و سرمایه گذاری بیشتر با سایر کشورهای جهان دارند.
اوباما گفت: این چیزی است که امروز در معرض خطر قرار دارد .
وی افزود: و این لحظه ممکن است بار دیگر به زودی نیاید. من معتقدم که ملت های ما فرصتی تاریخی برای حل و فصل این مسئله به طور مسالمت آمیز دارند. فرصتی که ما نباید آن را از دست بدهیم .

به اشتراک گذاشتن اخبار: