ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:00 | مه20 تهران

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا پس از 35 سال به ایران کالا فروخت

تاریخ: 16:09, 23-10-2014.

تهران. پنجشنبه، 23 اکتبر 2014 میلادی برابر با 1 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، گروه هواپیما سازی بوئینگ آمریکا در سندی به بورس نیویورک اعلام کرد که در نخستین قرارداد خود با جمهوری اسلامی ایران پس از اعمال تحریم های آمریکا در سال ۱۹۷۹، کالاهای مربوط به هواپیما به ایران فروخته است.
بنابراین گزارش، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوئینگ در گزارش فصلی خود برای بورس اعلام کرد: در سه ماهه سوم سال 2014 به فروش راهنمای عملکرد، نقشه، جداول و داده های ناوبری هواپیما به شرکت هواپیمایی ملی ایران، ایران ایر، اقدام کرده است.  
این شرکت افزود: ارزش این قرارداد 120 هزار دلار و سود حاصل از آن 12 هزار دلار بوده است.  
این قرارداد قانونی است چرا که شرکت بوئینگ آوریل گذشته موافقت وزارت خزانه داری آمریکا را پس از لغو موقتی تحریم های اعمال شده بر ضد بخش حمل و نقل هوایی ایران، به دست آورده است.  
بر اساس مجوزی که بوئینگ از وزارت خزانه داری آمریکا کسب کرده است اجازه دارد برای دوره محدود به ایران لوازم یدکی که در اهداف صلح آمیز در هواپیماهای تجاری ایران استفاده می شود بفروشد.  
بوئینگ همچنان اجازه ندارد به ایران هیچ هواپیمای جدیدی بفروشد.
این گروه آمریکایی اعلام کرد: در چارچوب این مجوز، فروش های دیگری به ایران خواهیم داشت.  
شرکت ایران ایر، ناوگانی متشکل از هواپیماهای بوئینگ دارد که آنها را پیش از سال 1979 خریداری کرده است به اضافه هواپیماهای ایرباس اروپایی و توپولوف روسیه.
گروه آمریکایی جنرال الکتریک نیز مجوز فروش لوازم یدکی هواپیماهای تجاری را به ایران به دست آورده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: