ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:28 | سپتامبر20 تهران

ديدار هيات پارلماني ايران با مقامات مالائي

تاریخ: 15:51, 18-03-2015.

تهران. چهار شنبه، 18 مارس 2015 میلادی برابر با 27 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محمد مهدی زاهدی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و هیات همراه با حضور در پارلمان مالزی با رئیس مجلس این کشور و چند تن از نمایندگان دیدار و گفت وگو کردند.
بنا به این گزارش ، گسترش همکاری های اقتصادی، تلاش پارلمان های ایران و مالزی برای گسترش مناسبات و فراهم کردن زمینه توسعه روابط دو جانبه و مشکلات دانشجویان ایرانی از محورهای مهم مذاکرات دو طرف در این دیدار بود.
رئیس مجلس نمایندگان مالزی پس از این نشست در گفت وگو با خبرنگاران، شیعیان و اهل سنت را برادر خواند و خواستار اتحاد جهان اسلام در مقابل دشمنان و دسیسه آن ها برای تفرقه بین مسلمانان شد.
وی که بهمن ماه امسال نیز به ایران سفر و با مقامات پارلمانی ایران مذاکره کرد، خواستار ادامه رایزنی های پارلمانی مالزی و ایران شد و گفت که با ادامه این رایزنی ها و مذاکرات زمینه توسعه مناسبات فراهم می شود.
تان سری پاندیکار امین مولیا همچنین با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش، گفت افراطی گری و تفکرات تند مانند داعش، نه تنها مشکل جهان اسلام بلکه مساله جهان است و همه به این مساله آگاه هستیم.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی نیز پس از این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران، تاکید کرد پارلمان ها دنبال امور اجرایی نیستند، اما مجالس ایران و مالزی با ارتباط با دولت ها و مذاکره می توانند زمینه توسعه همکاری ها را فراهم کنند.
وی گفت: ایران و مالزی می توانند سطح روابط خود را تا سطحی که برای سایر کشورها نمونه باشد، توسعه دهند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: