ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:17 | سپتامبر20 تهران

سومين دور گفتگوهاي هسته اي ايران و امريکا در لوزان سوييس پايان یافت

تاریخ: 10:45, 18-03-2015.

تهران. چهار شنبه، 18 مارس 2015 میلادی برابر با 27 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سومین دور مذاکرات وزرای خارجه ایران و امریکا درباره موضوع هسته ای دقایقی پیش در شهر لوزان سوییس پایان یافت.
بنا به ابن گزارش ؛ محمد جواد ظریف و جان کری وزرای خارجه دو کشور از بعد از ظهر امروز به وقت محلی چهار ساعت درباره موضوع هسته ای ایران و موضوعات مرتبط با آن گفتگو کردند.
این گفتگوها پس از چهار ساعت ؛ در ساعت شانزده به وقت محلی برای استراحت مذاکره کنندگان دقایقی متوقف شد. پس از زمان استراحت گفتگوها به مدت حدود یک ساعت دیگر ادامه یافت. هلگا اشمیت معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در نشست های امروز حضور داشت. علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران امروز در گفتگو با خبرنگاران در لوزان با اعلام پیشرفت در گفتگوهای فنی با همتای امریکایی اش گفت: تنها یک مورد باقی مانده است که ترجیح داده شد درباره این موضوع در جلسه وزرای خارجه و معاونان انها گفتگو و بجث شود
کشورهای عضو گروه پنج بعلاوه یک و ایران دی سال گذشته توافق کردند توافقنامه ژنو را هفت ماه دیگر تمدید کنند و در این مدت گفتگوها را برای رسیدن به توافق نهایی ادامه دهند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: