ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:09 | جولای01 تهران

معاون وزير خارجه از اعلام آمادگي عربستان براي برپايي کميته امنيتي تهران-رياض خبر داد

تاریخ: 20:07, 17-03-2015.

 تهران. سه شنبه، 17 مارس 2015 میلادی برابر با 26 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون وزیر امورخارجه ایران با وزیر امورخارجه عمان دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل مهم منطقه ای گفتگو کرد.
بنا به این گزارش ، در این دیدار دو طرف گفتگوهای سیاسی را یگانه راه ممکن برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای دانستند.
دو طرف همچنین اخبار موجود مبنی بر توافق برای برگزاری نشست کمیته امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را در زمان مورد توافق ، گام مناسبی ارزیابی کردند و گفتگوهای تهران، ریاض و منطقه را مهم خواندند.
وزیر امور خارجه عمان با اشاره به طرح سیاسی شورای همکاری خلیج فارس و خطرهایی که وحدت ملی یمن را تهدید می‌کند بر مشارکت انصارالله و همه گروه‌های یمنی در کنفرانس گفتگوهای ملی این کشور تأکید کردند.
بن علوی همچنین هر گونه رفتار مبتنی بر افراط‌گرایی در منطقه را از هر طرفی خلاف مصالح منطقه دانست.
معاون وزیر امورخارجه ایران نیز اعلام آمادگی عربستان سعودی برای برپایی نشست کمیته امنیتی تهران - ریاض را گام مناسبی در مسیر همکاری‌ها در مقابله با افراط‌گرایی، کمک به ایجاد صلح و ثبات در منطقه و بازگشت روابط تهران - ریاض به مسیر طبیعی قلمداد کرد.
امیرعبداللهیان تأکید کرد: معتقدیم همه طرف ها در منطقه باید از اقداماتی که افراط‌گرایی را تشدید می کند قویا اجتناب ورزند؛ امروز مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی به عنوان تهدید وحدت جهان اسلام ضرورتی اساسی به شمار می رود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: