ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:48 | ژوئن30 تهران

ظريف: در برخي موارد به راه حل نزديک تر هستيم

تاریخ: 16:24, 17-03-2015.

 تهران. سه شنبه، 17 مارس 2015 میلادی برابر با 26 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در برخی موارد به راه حل نزدیکتر هستیم و برهمین اساس می توان گفت که راه حل ها در دسترس هستنداما همچنان در برخی موارد فاصله داریم.
محمدجواد ظریف روز گذشته پس از پایان 5 ساعت مذاکرات هسته ای مقامات سیاسی - فنی ایران و آمریکا در لوزان سوییس در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: لازم است تا روز جمعه با همه طرف ها مذاکره کنیم تا اینکه ببینم در نهایت به چه نتایچی منجر می شود.
ظریف در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه برای تحریم ها چشم اندازی لحاظ شد، گفت:درباره همه مسائل چشم اندازی وجود دارد .
رییس دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه اختلافات باقی مانده میان طرف های مذاکره کننده بحث اصلی مذاکرات امروز بود و در جلسه درباره موضوعات بسیاری از تحریم ها گرفته تا نامه اعضای کنگره بحث و گفتگو شد،خاطرنشان کرد: اگر چه ما نامه کنگره را یک حرکت سیاسی می دانیم اما لازم است که موضع گیری دولت آمریکا در باره نامه نیز برای ما مشخص شود.
وی در پایان بااشاره به اینکه بعد از ظهر امروز راهی بروکسل می شوم تا به دعوت خانم موگرینی،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیران خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه درباره پرونده مذاکرات هسته ای گفتگو کنم، گفت: اما آقای صالحی ، رییس سازمان انرژی اتمی امروز همچنان جلسه را در سطح فنی با طرف آمریکایی ادامه خواهد داد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: