کارشناس مسائل ایران: مخالفان توافق هسته اي از افزايش نفوذ ايران پس از توافق نگرانند

تاریخ: 13:18, 17-03-2015.

 تهران. سه شنبه، 17 مارس 2015 میلادی برابر با 26 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، حمید گل شریفی از افزایش نگرانی جمهوریخواهان کنگره آمریکا، فرانسوی ها و کشورهای حوزه خلیج فارس از توافق هسته ای ایران و غرب خبرداد.
گل شریفی در گفتگو با خبرنگاران درباره مذاکرات هسته ای ایران با غرب گفت: واقعیت این است که لغو تحریمهای ایران برای دولت این کشور در اولویت است و این مسئله نیازمند اراده سیاسی در طرف مقابل است.
وی افزود: مسئولان ایران و آمریکا پیش تر اعلام کردند مشکلات فنی مذاکرات هسته ای بر طرف شده است. از این رو دو طرف تاکید دارند که اراده سیاسی هریک از طرف ها برای طرف دیگر اساس هرگونه توافق سیاسی خواهد بود.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که جمهوریخواهان کنگره آمریکا، فرانسوی ها و کشورهای حوزه خلیج فارس به توافق هسته ای ایران و غرب خوشبین نیستند، گفت: این مسئله بیانگر این است که توافقی در حال به ثمر رسیدن استاما واقعیت این است که عربستان از برداشتن تحریم ها و گسترش نفوذ ایران در منطقه نگران است.
گلشریفی افزود: دولت عربستان، تندروها در داخل آمریکا و اسرائیل نمی خواهند نفوذ ایران در منطقه گسترش یابد و البته باید گفت این طرفها مطمئن هستند که ایران به دنبال برنامه هسته ای غیر مسالمت است و ما می بینیم که طرف آمریکایی به این نتیجه رسیده است که باید با ایران به توافق برسد.
وی افزود: واقعیت این است که ایران حق دارد که چرخه کامل سوخت و نیروگاه های هسته ای در اختیار داشته باشد و ایران با داشتن فناوری هسته ای از سوی کشورهای دیگر مخالف نیست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: