ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:53 | ژوئن30 تهران

تاکيد ايران بر لغو تحريم‌ها همزمان با امضاي توافقنامه نهايي

تاریخ: 12:31, 17-03-2015.

 تهران. سه شنبه، 17 مارس 2015 میلادی برابر با 26 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمهوری اسلامی ایران همچنان بر لغو تحریم ها همزمان با امضای توافقنامه هسته ای اصرار دارد.
وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف پیش از ترک لوزان به مقصد بروکسل در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره نتیجه پنج ساعت مذاکره با همتای آمریکایی اش جان کری فقط گفت؛ بالاخره به چیزی دست خواهیم یافت. قرار است ظریف با همتایان اروپایی خود در بروکسل درباره مسئله ساز و کار لغو تحریم های ایران گفتگو کند
بنا به این گزارش اتحادیه اروپا و آمریکا در مذاکرات قبلی در وین با ایران برای لغو تحریم هایی که به صورت دوجانبه بر ایران تحمیل کرده اند اعلام آمادگی کردند تا در مرحله بعدی تحریم های شورای امنیت لغو شود. این مسئله نشان می دهد اتحادیه اروپا برای لغو تحریم های ایران در صورت دستیابی به توافق آمادگی داردتحریم های ایران از طرف آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت اعمال شده است و آمریکا پیشنهاد کرده است ابتدا تحریم هایی که اروپا و آمریکا بر ایران تحمیل کرده اند لغو شود و در مرحله بعد می توان ظرف یک سال پس از توافق هسته ای نهایی با ایران، برای لغو تحریم ها در شورای امنیت اقدام کرد. اما طرف ایرانی همواره تاکید کرده است که تحریم ها باید بلافاصله پس از امضای توافقنامه لغو شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: