ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:23 | جولای01 تهران

انتقاد دوباره سخنگوي کاخ سفيد از نامه سناتورهاي جمهوري خواه به ايران

تاریخ: 09:33, 17-03-2015.

 تهران. سه شنبه، 17 مارس 2015 میلادی برابر با 26 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری گفت : نامه سناتورها با هدف تضعیف رئیس جمهوری آمریکا در مذاکرات اتمی نوشته شده است.
بنا به این گزارش ارنست درباره سوال خبرنگاری درباره موضع کاخ سفید در رابطه با مداخله کنگره در هر گونه توافقی که با ایران به دست می آید گفت : موضع دولت بر این است که نقش مناسب برای رئیس جمهور آمریکا، نمایندگی مردم این کشور در جامعه جهانی و پیشبرد منافع این کشور در سراسر دنیاست. این موضوع در رابطه با این رئیس جمهور و هر رئیس جمهور دیگری که پیش از وی به قدرت رسیده بود، صدق می کند. اینکه از اختیاراتی که بر اساس قانون اساسی به آنان داده شده است برای اجرایی کردن توافقات با دیگر کشورها استفاده کنند.
وی ادامه داد این مساله می تواند اشکال متفاوتی داشته باشد ولی بسیاری از آنان پیامدهای مختلفی برای منافع امنیت ملی آمریکا دارد، از توافقاتی که ما با متحدان خود می رسیم تا توافقاتی که با سوری ها و روسها می رسیم که به برچیده شدن تسلیحات شیمیایی سوریه می انجامد.
ارنست درباره اینکه آیا رئیس جمهور بعدی می تواند این توافق را زیر پا بگذارد گفت در صورتی که ایران به توافق خوبی به آن می رسیم پای بند باشد، تصورش برای ما بسیار دشوار است که فکر کنیم رئیس جمهور بعدی بخواهد همه این فرایند را در برابر جامعه جهانی پس بزند؛ آنهم زمانی که ما راهی برای کاهش نگرانی های جهانی درباره برنامه اتمی ایران یافته باشیمدر صورتی که ایران به این توافق پای باشد، توضیح اینکه چرا باید رئیس جمهور دیگری بخواهد آن را رد کند، دشوار خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: