در ايران يك ميليون پناهنده مجاز خارجی اقامت دارند

تاریخ: 11:03, 16-03-2015.

تهران. دوشنبه 16 مارس 2015 میلادی برابر با 25 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بنابر اعلام رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران، در اين کشور یک میلیون پناهنده مجاز خارجی سکونت دارند.
بنابراين گزارش، آقای ارجون جین که ديروز بمنظور بازدید از پروژه های خدماتی، آموزشی، بهداشتی و درمانی مصوب سال 2014 اتباع خارجه خوزستان به اهواز سفر کرده است گفت: امنیت این پناهندگان در خوزستان خوب است.
وی هدف از بازگشت این اتباع به کشورشان را مشارکت در ساخت کشور خودشان عنوان کرد.
رئیس دفتر کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران با بیان اینکه ارائه خدمات به اتباع خارجی در ایران بالاتر از حد مجاز استاندارد بین المللی است افزود: در کشور ایران یک میلیون پناهنده مجاز خارجی سکونت دارند که از این میزان 60 تبعه امسال وارد دانشگاه های کشور شدند.
مدیر کل اتباع و مهاجرین استان خوزستان نیز گفت: 7 هزار و 800 تبعه عراقی، 2 هزار و 300 تبعه افغانی، 11 تبعه بنگلادشی، 3 تبعه پاکستانی و یک تبعه عربستانی در استان خوزستان سکونت دارند.
آقای سیلاوی با بیان اینکه سکونت اتباع افغانی در خوزستان ممنوع است افزود: 2 هزار و 300 تبعه افغانی در یک شهرک در بنی نجار در گتوند سکونت دارند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: