آمريكا تاييد كرد هرگونه توافق با ايران در شورای امنيت به رای گيری گذاشته می شود

تاریخ: 10:37, 16-03-2015.

تهران. دوشنبه 16 مارس 2015 میلادی برابر با 25 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، کاخ سفید تایید کرد هرگونه توافقی درباره برنامه هسته ای ایران بین گروه پنج بعلاوه یک و تهران در شورای امنیت به رای گیری گذاشته خواهد شد.
بنابراين گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، دنیس مک دوگو دبیر کل کاخ سفید در پاسخی که به سناتور جمهوریخواه باب کراکر رئیس کمیته امور خارجی سنای آمریکا ارسال شد نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز باید درهرگونه توافق با ایران ایفای نقش کند.
دستیار ارشد باراک اوباما نوشت: همان طور که درست است که فقط کنگره است که می تواند به قوانین تحریم علیه ایران پایان دهد،‌ فقط شورای امنیت می تواند به تحریم های شورای امنیت علیه ایران پایان دهد.
وی افزود: از آنجا که گفت وگوکنندگان اصلی درباره توافق با ایران پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند،‌ ما پیش بینی می کنیم شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را برای ثابت کردن حمایت خود در قبال هرگونه توافقی تصویب و مشروعیت بین المللی آن را تقویت کند.
جمعه سخنگوی وزارت امور خارجه به جدول زمانبندی چنین رای گیری اشاره کرده بود که یک قطعنامه تاییدآمیز کمی پس از انعقاد این توافق خواهد بود .
جنیفر ساکی اعلام کرد این قطعنامه جدای از قطعنامه ای است که تحریم های سازمان ملل علیه ایران را لغو می کند،‌ چنین قطعنامه ای در مرحله بعدی خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: