اصفهان و فنلاند در بخش‌هاي صنعت ، معدن و کشاورزي تجارت میکنند

تاریخ: 16:10, 13-03-2015.

تهران. جمعه، 13 مارس 2015 میلادی برابر با 22 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تعاملات در بخش صنعت ، معدن و کشاورزی بیشترین سهم مبادلات تجاری بین اصفهان و فنلاند است. 
معاون وزیر امور خارجه فنلاند در نشست با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با برنامه ریزی و استفاده ازفناوری های تجاری جدید،راهکارهای تازه ای برای حل مشکلات آب و هوای فنلاند و رشد برنامه های تجاری در حال اجرا است.
پیتر استن لوند بابیان اینکه نبایدمشکلات جوی فنلاند مانعی در راه توسعه مبادلات تجاری با ایران شود، افزود: باید با حمایت مسئولان اقتصادی ایران روابط تجاری دو کشور عمیق تر شود.
هاری کمراینن سفیر فنلاند در ایران نیز در این نشست از ظرفیت دانشگاه های فنلاند در پذیرش دانشجویان ایرانی خبر داد و گفت:با توجه به اینکه هزینه تحصیل در فنلاند20 درصد ارزان تر نسبت به آمریکا است ایران و فنلاند می توانددرآموزش نیروی های متخصص همکاری مشترک داشته باشند.
وی با اشاره به توانمندی فنلاند درساخت ماشین آلات، مواداولیه صنعتی وبازیافت کاغذ گفت: فنلاند کشور نوآوری ها است و در بخش های تجهیز بیمارستانها و کلینیک ها و هایتک به نوآوری های بسیاری دست یافته است.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست گفت : استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور بیش از7 درصد فولاد ایران را تولید می کند و در سایر بخش ها نیز می تواند نقش موثری در تبادلات اقتصادی بافنلاند و اتحادیه اروپا داشته باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: