رييس مجلس جمهوري چک بر گسترش مناسبات سياسي و اقتصادي با ايران تاکید کرد

تاریخ: 15:06, 13-03-2015.

تهران. جمعه، 13 مارس 2015 میلادی برابر با 22 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک گفت: اسلام دین گفتگو و صلح است و اقدامات تروریستی و افراط گرایی کنونی ربطی به دین ندارد
به گزارش خبرنگاران از وین، یان حاماچک در دیدار با کاردار ایران در پراگ با استقبال از اقدامات مثبت بعمل آمده برای گسترش روابط دو کشور در یکسال گذشته افزود: پارلمان چک از گسترش روابط دوجانبه در بخشهای مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی حمایت می کند . 
وی با اشاره به تناسب نداشتن حجم مبادلات اقتصادی با ظرفیتها و توانمندیهای دو کشور ابراز امیدواری کرد با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 که در مسیری مثبت و خوب قرار دارد، مسیر همکاریهای اقتصادی هموارتر و آسان تر شود . 
حاماچک در ادامه با تاکید بر اینکه اقدامات جنایتکارانه گروه های تروریستی ربطی به دین اسلام ندارد گفت: پیش از این نیز گفته ایم که اسلام دین گفتگو و صلح است
جوکار کاردار ایران نیز با اشاره به اراده سیاسی موجود در دو کشور برای گسترش روابط گفت : در سال جاری تماسهای خوبی میان مقامات دو کشور در حوزه سیاسی ، پارلمانی و اقتصادی صورت گرفته است که با برنامه ریزی های دقیق در سال آینده نیز این روند در همه زمینه ها تقویت خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: