ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:53 | مه17 تهران

امضای توافقنامه همکاري بین ايران و آذربايجان در زمينه حمل ونقل

تاریخ: 09:27, 13-03-2015.


تهران. جمعه، 13 مارس 2015 میلادی برابر با 22 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،در این موافقنامه که عصر دیروز در باکو به امضای«داود کشاورزیان» و «عارف عسگراف» معاونین وزرای حمل و نقل دو کشور رسید. طرفین موافقت کردند بصورت مشترک پلی جدید در نقطه صفر مرزی آستارا بین دو کشور احداث کنند.
کاهش عوارض حمل و نقل بین دو کشور از دیگر موضوعاتی بودکه طرفین در مورد آن توافق کردند.
معاون وزیر راه و ترابری و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایران در پایان امضای این سند در گفتگو با خبرنگاران به اهمیت همکاری بین دو کشور در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: هم اکنون همکاری خوبی بین دو طرف در حوزه حمل و نقل وجود دارد بطوریکه سالانه بیش از 40 هزار کامیون از ایران وارد خاک آذربایجان شده و 45 هزار کامیون نیز از جمهوری آذربایجان وارد خاک ایران می شود و کارهای خوبی هم در دو کشور برای تقویت همکاری ها در حال انجام هست که یکی از آنها طرح راه آهن قزوین- رشتآستارا بوده که تکمیل آن و اتصال خط آهن دو کشور مورد تاکید دو طرف بوده و این پروژه هم اکنون با سرعت در حال اجراست و با بهره برداری از این طرح همکاری دو کشور ابعاد وسیعی به خود خواهد گرفت
وی همچنین به اهمیت حمل و نقل جاده ای در توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشور نیز اشاره کرد و گفتکاهش عوارض حمل و نقل بین دو کشور نیز که مورد موافقت دو طرف قرار گرفت به رونق تجارت بین دو کشور کمک خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: