ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:24 | مه21 تهران

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ایران با مقامات ايتاليا و واتيکان دیدار کرد

تاریخ: 08:40, 13-03-2015.


تهران. جمعه، 13 مارس 2015 میلادی برابر با 22 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در صدر هیاتی به ایتالیا سفر کرده است در نخستین روز دیدار خود در رم با خانم استفانیا جانینی، وزیر علوم و تحقیقات دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاران از رم، طرفین در این دیدار بر ضرورت تقویت و گسترش دوره های علمی، باستانشناسی، علوم انسانی و زبان و ادبیات فارسی و ایتالیایی در دانشگاه های دو کشور تاکید کردند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به خبرنگاران در رم گفتطرف ایتالیایی از گسترش همکاری های دو جانبه با ایران بویژه توسعه آموزش زبان فارسی در دانشگاه های این کشور استقبال کرد.
وی افزود: در حال حاضر پنج کرسی زبان فارسی در 5 دانشگاه ایتالیا فعال است و ایتالیا نسبت به افزایش این کرسی ها و همچنین پذیرش اساتید فارسی زبان در این کشور برای تقویت کرسی های دانشگاهی اعلام امادگی کرد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران همچنین با حضور در واتیکان، با کاردینال جانفرانکو راوازی، وزیر فرهنگ واتیکان دیدار و گفتگو کرد.
گسترش همکاری های مشترک در زمینه تبادل استاد و هیات های فرهنگی و بررسی کتب خطی و تبادل فیلم های سینمایی با محتوای دینی و همچنین تقویت گفتگو های بین ادیان میان جمهوری اسلامی ایران و واتیکان از جمله محورهای گفتگو ها در این دیدار بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: