تصميم انگلستان برای گسترش روابط با ايران

تاریخ: 13:46, 12-03-2015.

تهران. پنج شنبه 12 مارس 2015 میلادی برابر با 21 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بنا بر اظهارات رئیس مجلس اعیان انگلیس، انگلستان برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ايران به عنوان مهمترین کشور خاورمیانه
عزمی جدی دارد. 
بنابراين گزارش، خانم بارونس دسوزا در دیدار هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران که در محل مجلس اعیان انگلستان برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور هیات پارلمانی ایران در لندن افزود: ایران کشوری بزرگ با فرهنگ و تمدن غنی است و من به فرهنگ و زبان فارسی بسیار علاقه مند هستم .
وی با ابراز امیداوری به اینکه با حضور هیات پارلمانی ایران در انگلیس فصل جدیدی از مناسبات دو کشور آغاز شود افزود: جدا ازمناسبات میان دولت ها، پارلمان های دو کشور باید در توسعه مناسبات دو جانبه نقش موثرتری ایفا کنند.
رئیس مجلس اعیان انگلیس گفت: من مطمئن هستم دولت نیز قصد دارد روابط خود را با تهران گسترش دهد. 
بارونس دسوزا تبادل هیات های پارلمانی را برای درک متقابل سودمند دانست و توسعه روابط علمی، آموزشی و فرهنگی میان دو کشور را زمینه های خوبی برای توسعه روابط دو جانبه توصیف کرد. وی افزود: مجلس انگلیس برای عادی سازی و توسعه روابط از هیچ کاری فروگذار نخواهد کرد. رئیس مجلس اعیان انگلیس با بیان اینکه ما باید حلقه های دوستی میان دو کشور را مستحکم کنیم اظهارداشت: مجالس دو کشوردر این باره می توانند نقش موثری ایفا و راه دست یابی به اهداف تعیین شده را هموارکنند. 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس نیز در این نشست با اشاره به دیدارهایش با مقامات انگلیس نتایج آنها را مثبت و سازنده توصیف کرد.
عباسعلی منصوری آرانی با اشاره به تاریخ روابط دو کشور گفت: نباید در اختلافات گذشته بمانیم و ما می خواهیم با حفظ منافع ملی تلاش کنیم سوء تفاهمات موجود برطرف شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: