نگرانی آمريكا از حضور مستشاران نظامی ايران در عراق

تاریخ: 10:55, 12-03-2015.

تهران. پنج شنبه 12 مارس 2015 میلادی برابر با 21 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مایکل فالوم وزیر دفاع انگلیس در کنفرانس خبری با اشتون کارتر اعلام کرد هدف و سرمایه گذاری ما واحد است و روابط ائتلاف خود را در چارچوب ناتو و تشدید تحریم های روسیه تقویت می کنیم.
بنابراين گزارش فالوم گفت: انگلیس به حملات هوایی خود علیه داعش در عراق ادامه خواهد داد.
اشتون کارتر نیز در اين کنفرانس خبری افزود: همان طور که ژنرال دمپسی گفته است آمریکا به حمایت از نیروهای سوری مخالف دولت سوریه که آنان را آموزش می دهد، متعهد است.
وی گفت: با وجود مشکلات بودجه ای ولی ماموریت های زیادی در جهان داریم و در صورتی که نتوانیم از عهده این مشکلات برآییم این مسئله می تواند بر توانایی ارتش آمریکا در جهان تاثیرگذار باشد.
کارتر گفت: حضور مستشاران نظامی ایرانی را در نبرد تکریت با دقت زیر نظر داریم و از حضور این مستشاران نظامی نگران هستیم چرا که ممکن است باعث بازگشت خطر فرقه گرایی به عراق شود. 

زمینه اظهار نظر نکرده است. همکاری اتاق‌های بازرگانی دو کشور، همکاری میان استان خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان، همکاری بین استان گلستان و استان بالکان ترکمنستان و همکاری بین خراسان رضوی و استان مرو ترکمنستان، از جمله این اسناد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: