ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:08 | ژوئن24 تهران

افزايش عوارض گمركی واردات فولاد به ايران

تاریخ: 10:24, 12-03-2015.

تهران. پنج شنبه 12 مارس 2015 میلادی برابر با 21 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران به عنوان بخشی از سیاست حمایت از صنایع داخلی، عوارض گمرکی برخی واردات فولاد را بین 10 تا 20 درصد افزایش داده است. این اقدام ایران در بحبوحه سرعت گرفتن روند فروش فولاد بزرگ ترین تولید کننده جهان در این بخش یعنی چین صورت گرفته است.
بنابراين گزارش، صادرات فولاد چین سال گذشته 50 ممیز پنج دهم درصد افزایش یافت و به رقم بی سابقه 94 میلیون تن رسید که حدود یک چهارم از صادرات فولاد جهان را به خود اختصاص می دهد.
افزایش صادرات فولاد چین باعث شده است درخواست هایی در سراسر جهان در خصوص اقدام برای حمایت از صنایع فولاد داخلی مطرح شود.
تنها امسال اقداماتی در اتحادیه اروپا، اندونزی، هند، ترکیه و اکنون ایران برای حمایت از تولید کنندگان فولاد انجام شده است.
کیوان جعفری تهرانی رئیس امور بین الملل اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آهن و فولاد در ایران گفت: برای حمایت از صنایع فولاد داخلی در برابر صادرات روزافزون چین، روسیه و ترکیه، مالیات بر واردات فولاد اعمال شده است.
وزارت صنعت معدن و تجارت ایران هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده است. همکاری اتاق‌های بازرگانی دو کشور، همکاری میان استان خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان، همکاری بین استان گلستان و استان بالکان ترکمنستان و همکاری بین خراسان رضوی و استان مرو ترکمنستان، از جمله این اسناد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: