ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:34 | اکتبر05 تهران

ابراز رضايت معاون مديركل آژانس بين المللی انرژی اتمی از گفت و گوهای تهران

تاریخ: 13:03, 11-03-2015.

تهران. چهارشنبه 11 مارس 2015 میلادی برابر با 20 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از بازگشت به پایتخت اتریش، گفت وگوهای اخیر تهران را مفید توصیف کرد. 
بنابراين گزارش، ترو وارجورانتا، معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که ریاست هیات اعزامی آژانس به ایران را نیز عهده دار بود، ديروز سه شنبه، پس از بازگشت از سفر تهران و هنگام ورودش به فرودگاه وین، در برابر جمع خبرنگاران گفت: ما ملاقاتی مفید در تهران داشتیم. ما همچنان به تبادل اطلاعات درباره دو موضوع باقی مانده که در حال حاضر روی میز است، ادامه دادیم. یکی از این موضوعات، سامانه‌ی راه اندازیِ چند نقطه‌ای و موضوع دیگر، محاسبات خنثی است. 
وی افزود: ما کماکان به تبادل اطلاعات پرداختیم و این روند را ادامه دادیم. ما همچنین توافق کردیم که این روند (تبادل اطلاعات) را تسریع بخشیم و بار دیگر در اواسط ماه آوریل با یکدیگر ملاقات کنیم. 
این مقام عالی رتبه آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه داد: برگزاری این ملاقات، اولین نشانه بود که ما در حال تسریع این روند هستیم. ما درباره دو موضوعی که روی میز داریم، با یکدیگر اطلاعات عملی رد و بدل کردیم. وی ادامه داد: متأسفانه هیچ اقدام جدیدی تا این لحظه وجود ندارد (ما بر سر هیچ اقدام جدیدی با هم توافق نکردیم)، ولی ما در (نشست) اواسط آوریل به این مسئله رسیدگی خواهیم کرد. 
آمریکا و سایر اعضای گروه پنج بعلاوه یک، به خصوص کشورهای غربی، به‌دنبال آن هستند که توافقی را با ایران به امضا برسانند که به آنان اجازه دهد برنامه هسته‌ای ایران را تحت نظارت و بازرسی کامل داشته باشند تا ایران نتواند به طور مخفیانه سلاح‌های هسته‌ای تولید کند. این در حالی است که ایران برنامه هسته‌ای خود را کاملاً صلح‌آمیز می‌داند. کشورهای غربی برای دریافت اطلاعات دقیق درباره فعالیت‌های هسته ای ایران، به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بازرسان آن در ایران حضور دارند و تأسیسات هسته‌ای ایران را مورد بازرسی قرار می‌دهند، وابسته‌اند. 

به اشتراک گذاشتن اخبار: