ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:15 | سپتامبر20 تهران

ديدار وزير امور خارجه ايران با رئیس جمهور تاتارستان

تاریخ: 11:46, 10-03-2015.

تهران. سه شنبه 10 مارس 2015 میلادی برابر با 19 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رستم مینیخانوف رئیس جمهور جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ايران دیدار و گفت وگو کرد. 
بنابراين گزارش، وزیر امور خارجه ايران در این دیدار با اشاره به مناسبات گسترده بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و همچنین جمهوری تاتارستان خاطرنشان کرد: در زمینه‌های مختلف آماده همکاری هستیم؛ یکی از دو سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در روسیه در جمهوری تاتارستان است و این نشان‌دهنده اهمیتی است که ما برای همکاری با جمهوری تاتارستان قائل هستیم. 
ظریف در ادامه با اشاره به وجود زمینه‌های مختلف برای افزایش همکاری‌ها، بر مشارکت شرکت‌ها در طرح‌های ساخت جاده و بزرگراه و همچنین همکاری‌های دانشگاهی به‌ویژه تبادل استاد و دانشجو تأکید کرد. 
وزیر امور خارجه وضع خوب مسلمانان در جمهوری تاتارستان را یک نمونه خوب همزیستی مسالمت‌آمیز نامید و از آن به عنوان یک الگو یاد، و بر ارتقای روابط فرهنگی و دانشگاهی تأکید کرد. 
رستم مینیخانوف رئیس جمهور جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه نیز از مهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت: جمهوری تاتارستان علاقه‌مند است در زمینه‌های مختلف به‌ویژه همکاری بخش‌های خصوصی روابط خود را با ایران افزایش دهد و به همین علت یک هیات 45 نفره از بخش‌های خصوصی و دولتی مرا همراهی می‌کنند. 
وی همچنین از تفاهم رؤسای جمهوری دو کشور ایران و روسیه در ایجاد زمینه برای گسترش مناسبات جمهوری تاتارستان با استان‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و افزود: قازان با تبریز خواهرخوانده است و همواره بین تبریز و قازان هیات‌های مختلف در حال تبادل است. 
رستم مینیخانوف در ادامه با اشاره به دیدارهای خود با مقامات ايرانی گفت: به دنبال آن هستیم که زمینه برگزاری کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه را در قازان فراهم آوریم تا بدین ترتیب بتوانیم در زمینه‌های مختلف همکاری‌ها را با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: