شهر گنجه آذربايجان ميزبان نخستين نمايشگاه بازرگانی – صنعتی ايران

تاریخ: 20:17, 05-03-2015.

تهران. پنج شنبه 5 مارس 2015 میلادی برابر با 14 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نخستین نمایشگاه صنعتی - بازرگانی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در گنجه دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان گشایش یافت.
بنابراين گزارش، افتتاحيه این نمایشگاه با حضور محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو، آلمار ولی اف فرماندار شهر گنجه و جمعی از نمایندگان محافل بازرگانی جمهوری آذربایجان برگزار شد.
 پاک آیین در این مراسم با اشاره به گسترش بیش از پیش روابط و همکاری های دو کشور، بر عزم راسخ سران تهران و باکو برای تعمیق هر چه بیشتر روابط فیمابین تاکید و برگزاری اولین نمایشگاه صنعتی و بازرگانی ایران را در شهر گنجه، نتیجه تلاش های مسوولان دو کشور برای گسترش روابط و همکاری های دوجانبه عنوان کرد.
 پاک آیین با بیان اینکه حجم فعلی گردش کالای میان ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه های غیر نفتی به میزان بیش از 500 میلیون دلار است، افزود: در شرایط موجود ظرفیت ها و قابلیت های زیاد برای گسترش همکاری های دوجانبه، این رقم را نمی توان رضایت بخش دانست.
 وی ابراز امیدواری کرد که حجم گردش کالا میان 2 کشور در سال جاری میلادی و در شرایط گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه، به 2 برابر افزایش یابد.
 آلمار ولی اف فرماندار گنجه نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نخستین نمایشگاه صنعتی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و موثر دانستن آن برای گسترش روابط و همکاری میان محافل اقتصادی دو کشور، ابراز امیدواری کرد که روابط اقتصادی میان ایران و جمهوری اذربایجان از جمله بین مناطق مختلف دو کشور، بیش از پیش گسترش یابد.    

به اشتراک گذاشتن اخبار: