هیأت یمنی شامل مسئولان رسمی و فعالان اقتصادی در تهران

تاریخ: 12:47, 05-03-2015.

تهران. پنج شنبه 5 مارس 2015 میلادی برابر با 14 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، با عملیاتی شدن تفاهمنامه هوایی ايران و يمن، بخشی از نيازهای دارويی و مواد غذايی يمن تامين شد.
بنابراين گزارش، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارسال کمک‌های ایران به یمن و واکنش‌های صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: مردم یمن نیازهایی به مواد غذایی و دارویی دارند و حتی قبل از این تحولات درخواست‌هایی شده بود که با عملیاتی شدن تفاهمنامه هوایی، بخشی از این کار انجام شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: یک هیأت یمنی شامل فعالان اقتصادی و تجار یمنی برای هماهنگی و گفت‌وگو با مسئولان اقتصادی برای کمک‌های بعدی به ایران سفر کردند. جمهوری اسلامی خود را موظف می‌داند در جایی که نیاز به کمک انسانی، دارویی و غذایی هست کمک رسانی کند.
مرضیه افخم درباره تفاهمنامه هوایی گفت: این تفاهمنامه سال 1379 بین دو کشور امضا و به تصویب مقامات دو کشور رسیده و از آن سال تاکنون اقداماتی انجام شده که امکان عملیاتی شدن آن فراهم شود و اولین پرواز اخیراً انجام شد.
مرضیه افخم درباره سفر هیأت یمنی به تهران خاطرنشان کرد: هیأت یمنی ترکیبی از برخی مسئولان رسمی و فعالان اقتصادی و اکثریت اعضای هیأت فعالان گروه اقتصادی بودند و بعد رسمی سفر کمرنگ‌تر بود. طرف یمنی با همتایان ایرانی گفت‌وگوهایی را انجام داده و نیازهای خود به مواد غذایی و بهداشتی را اعلام کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تحولات یمن با بیان اینکه باید گروه‌ها و احزاب سیاسی یمن دیده شوند و از طریق گفت‌وگوهای داخلی این مسئله حل شود، اظهار داشت: هر تلاش بی اساسی که بخواهد این کشور را به بخش‌های مختلف تجزیه کند کاملاً مردود است و خلاف مصالح و منافع مردم یمن و ملت‌های منطقه است.
مرضیه افخم ادامه داد: از گفت‌وگو، همگرایی و توافق بین گروه‌ها در یمن حمایت می‌کنیم. از توافقی که مورد رضایت و حمایت همه طرف‌ها در یمن باشد، حمایت می‌کنیم و یمن یکپارچه و واحد دارای بهترین روابط با همسایگان خواهد بود و این در جهت مصالح همه کشورهای منطقه است و امیدواریم روند تحرکات و صحبت‌هایی که در یمن صورت می‌گیرد با توجه به این نگاه پیش برود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: