ايران حضوری مستشاری در عراق دارد

تاریخ: 11:17, 05-03-2015.

تهران. پنج شنبه 5 مارس 2015 میلادی برابر با 14 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران از ابتدا حضوری مستشاری در عراق داشت و مشورت‌ها و رایزنی‌های مختلف برای کمک به دولت و ارتش عراق برای عبور از این مرحله بود.
بنابراين گزارش، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه مورخ 13/12/93 در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ خبرنگاری درباره حضور سپاه قدس در عملیات آزادسازی تکریت گفت: ایران به عنوان همسایه کاملاً مسئولانه به وظایف خود در قبال عراق برای عبور از بحران تروریسم عمل کرده است و عمده کمک‌ها در حوزه مستشاری بوده است.
وی ادامه داد: امروز ارتش و گروه‌های عشایر عراق کاملاً موفق هستند و تا آنجایی که توانستند مناطق مختلف را از حضور تروریست‌ها پاک کنند و جا دارد این پیروزی را به مردم و دولت عراق تبریک بگوییم و این طلیعه‌ای باشد که صحنه عراق کاملاً از حضور تروریست‌ها پاک شود.
مرضیه افخم در ادامه با بیان اینکه نفوذ ایران در منطقه نفوذی معنوی است، اظهار داشت: ایران یک قدرت موثر و مهم در منطقه است و مصمم است از جایگاه خود برای ثبات، امنیت و صلح در منطقه استفاده کند.
وی ادامه داد: برخی تلاش دارند بزرگ‌نمایی کرده و در منطقه هراس افکنی ایجاد کنند که این مطالب کاملاً بی اساس است. در دهه ‌های گذشته نشان دادیم مسئولانه نسبت به منطقه نگاه می‌کنیم. همگرایی و دوستی بخشی از سیاست خارجی ایران بوده و طرح مطالبی خلاف این، کمک کننده نیست.
مرضیه افخم اضافه کرد: امیدواریم همه کمک کنند که از بحران‌های متعددی که در منطقه شکل گرفته با همگرایی، همکاری و تقویت پیوندهای دوستی عبور کرده و شاهد روابط جدید و تقویت دوستی‌ها بین کشورهای همسایه باشیم.
وی در پاسخ به سؤالی درباره آزادسازی موصل و تأثیر آن بر امنیت عراق، عنوان کرد: دولت عراق مصمم است با تروریسم مبارزه و مناطق اشغالی را آزاد کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه حضور حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در محل عملیات را نشانگر عزم و اراده دولت عراق برشمرد و گفت: امیدواریم دولت عراق در عزمی که دارد موفق بوده و امنیت و ثبات در همه مناطق حاکم شود.
مرضیه افخم گفت: آزادی موصل این پیام را دارد که تروریسم ماندنی نیست و همه کشورها باید به صورت جدی با تروریسم مبارزه کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: